Informations about Marzocchi XCR
Fully hydraulic air sprung/oil dampened multi-valve design.
Air pressure regulation by “Schraeder” valve.
On the fly damping adjustment via external knob on each fork leg at 6 positions.
Weight: 2.95 lbs. o 1339 grams.
Standard air pressure: 3.5 Bar (51 psi).
Steer tube: High strength steel with variable wall thickness available in
different lengths: 1” – 1 1/8″ – 1 1/4″.
Crown: Forged T6-6082 offset alloy, externally machined for reduced weight.
Arch: die-cast
Stanchions: Hard chromed chromoly steel – Ø1.023 in. o Ø 26 mm
Sliders: cast in a special alloy for a low friction
Travel: 2 inches o 50 mm.
Seals: Computer designed oil seal guarantee the best seal. The exclusive
Marzocchi design offers the greatest seal reliability.
Oil: Specially formulated Marzocchi oil eliminates foaming and viscosity
- The following is accompanying the fork:
– Warranty
– Instruction manual
– Technical descriptions
– Brake cable
NR. | ANZAHL PRO GABEL | ART.-REF-NR. | BEZEICHNUNG | MARZOCCHI ART.-NR. | ERSATZTEIL VERFÜGBARKEIT NEU | ERSATZTEIL VERFÜGBARKEIT GEBRAUCHT |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | 3 | INBUSSCHRAUBE M5 x 20 mm | 100004 | ||
2 | 2 | 4 | O-RING OBERES VENTIL | 165200 | ||
3 | 1 | 8 | SCHRAUBNIPPEL FÜR BREMSWIPPE | 165900 | ||
4 | 2 | 9 | INBUSSCHRAUBE M6 x 20 mm | 100003 | ||
5 | 4 | 10 | INBUSSCHRAUBE M5 x 12 mm | 100006 | ||
6 | 1 | 14 | GABELSCHAFT 1 1/8" | |||
7 | 1 | 15 | GABELKRONE 1 1/8" (rot o. grün) | |||
8 | 1 | 16 | GABELSCHAFT + GABELKRONE (BAUGRUPPE) | |||
9 | 2 | 17 | OBERES VENTIL (BAUGRUPPE) | 165250 | ||
10 | 2 | 19 | TAUCHROHR 26 mm | |||
11 | 2 | 20 | STAUBABSTREIFER 26 mm | 202600 | ||
12 | 2 | 22 | SIMMERING ÖLDICHTUNG 26 mm | 222600 | ||
13 | 1 | 24 | STANDROHR RECHTS | |||
14 | 1 | 25 | STANDROHR LINKS | |||
15 | 2 | 38 | SICHERUNGSRING ÖLDICHTUNG | 165290 | ||
16 | 2 | 38H | SPRENGRING VENTILDECKEL | 165291 | ||
17 | 2 | 48 | TEFLON-RING FÜR EINSTELLRÄNDEL | 165303 | ||
18 | 2 | 53 | DÄMPFUNGSEINHEIT (BAUGRUPPE) | 165304 | ||
19 | 2 | 84 | SCHRADER VENTIL | 165067 | ||
20 | 2 | 91 | GUMMIFALTENBALG | |||
21 | 2 | 181 | EINSTELL-RAD (BAUGRUPPE) | |||
22 | 200 | REVISIONSKIT (KLEIN?) | ||||
23 | 2 | 303 | OBERE VENTILKAPPE | 165296 | ||
24 | 2 | 304 | CANDILEVER SOCKEL M6 | 165114 | ||
25 | 1 | 305 | BREMSBÜGEL | |||
26 | 1 | 316 | BREMSWIPPE (schwarz o. silber) | 165301 | ||
27 | 2 | 320 | OBERER DICHUTNGSRING FÜR EINSTELLRÄNDEL | 165305 | ||
28 | 2 | 321 | EINSTELLREGLER | 165307 | ||
29 | 1 | 322 | INBUSSCHRAUBE FÜR WIPPE M5x?? mm | 165302 | ||
30 | 1 | 504 | LINKER AUFKLEBER | 153 | ||
31 | 1 | 505 | RECHTER AUFKLEBER | 152 | ||
32 | 2 | 506 | SEITLICHER AUFKLEBER |
- small (2 oil seals)
- gross (all seals & snap rings)
- special (on request)
- other spare parts
- steerer 1″, 1 1/8″, 1 1/4″
- decals / sticker (originals available)
- Spring-Kits
- alternative parts
Frequently Asked Questions Marzocchi XCR
Sind Gabeln dieses Typs aus meiner Sammlung / verfügbar / verkäuflich?
Gibt es für diese Gabeln Federkits?
I.d.R. 60, 80 und 100 kg (?); z.T. farblich zu unterscheiden (gelb, rot, blau, grün ?).
Welche Ersatzteile sind noch verfügbar?
YES. I have most of the parts, original/new or used.
Especialy for the XCR I have a lot of new unused (NOS) stanchions.
Have a look at the part list.
Was für Wechselschäfte sind verbaubar?
D.h. man kann mit einem mit Alu-Adapter auch 1″ Gabelschäfte verbauen.
In welchen Farben gibt es diese Gabel?
Die Gabel wurde in mehreren Ausführungen ausgeliefert, wobei im Gegensatz zu den anderen Gabeln diese alle lackiert und nicht eloxiert wurden:
- titanium
- silber
- außerdem gab es diverse lackierte Varianten (gelb, rot/orange u.a.)
Welche Öl Sorte wird verwendet?
Ersatzölsorte: …
Werkzeuge
- Einpresswerkzeug für Öl-Simmering
- Ventil Heber
- Sicherungsringzange
- Inbus für damper-unit (bottom)
- Inbus 4mm
- Inbus 5mm
Particularities
- some forks have partly been sold with black crowns
- there are some special painted version (yellow, orange, etc.) with special stickers (something like a thunder design)
- the inside valve of the knobs are clued with Loctite and can not be disassembled! – please consult the manual
- from some time the XCR has been shipped with the metall DH3 knobs, which can be unmounted
- the XCR has no bushing : no upper nor bottom ones – the stanchion is the ‘bushing’ (and has no nylon addon like the XC500/XC600/XC700)
- dust and oil seals (26 mm) are the same as XC600 / XC700 / DH3
- air cap (26 mm) is the same as XC600 / XC700